Loavies retour: kan dat?

Op Instagram, TikTok of een ander social media platform zie je ongeveer wel dagelijks gesponsorde posts voorbijkomen. De enige dag is het van een bepaalde waterfles waarbij geur je water smaak geeft. De andere dag is het een kledingmerk. Een kledingmerk als Loavies.

En ja, je geeft het maar gelijk toe, je bent alwéér gevallen voor die kortingscode. Maar, waar andere keren de kleding eigenlijk altijd wel paste of goed genoeg in de smaak viel, is dat nu niet het geval. Of in ieder geval wil je er weer vanaf, al die bestelde items. In deze blog vertellen we je op welke manier je je bestelling van Loavies retour kan doen, want inderdaad, dat kan zeker.

Wie of wat is Loavies?

Nu kan het ook heel goed zijn dat je eigenlijk niet eens weet waar Loavies vandaan komt. Tenminste, voor velen was het ‘ineens’ de plek waar je een deel van je kledingkast vandaan haalt. Maar wist je eigenlijk wel dat Loavies van oorsprong een Nederlands bedrijf is?

Het merk biedt een breed scala aan trendy kleding, schoenen en accessoires voor vrouwen. Of er ooit een mannenafdeling komt, is ons niet bekend. Maar goed, met regelmatige updates van alle collecties trekt Loavies veel modebewuste klanten aan. Gezien het ook nog goed betaalbaar is, is het in korte tijd uitgegroeid tot een ontzettend grote en populaire webshop.

Retourneren bij Loavies

Ondanks dat je al veel leuke items hebt kunnen vinden, kan niet alles perfect zijn. Je wil daarom een item of misschien wel een hele bestelling retourneren en wij vertellen je hoe je dat doet.

First things first: retour aanmelden

In principe start je met het aanmelden van je retour. Hiervoor heb je minimaal twee gegevens nodig:

  • E-mailadres waarmee je de bestelling oorspronkelijk hebt geplaatst
  • Ordernummer van de bestelling waar het te retourneren item aan toebehoord

In de ‘aanmelding’ geef je aan welke items je wil retourneren, maar ook de manier waarop je het wil retourneren. Je kan in zijn totaliteit kiezen tussen drie (of eigenlijk twee) verzendopties. Lees:

  1. DHL Service Point: voor €1,99 (+ €0,99 per item) retourneer je het pakket. Je moet het pakket zelf brengen naar een DHL punt. Daar laat je je qr-code scannen, die je hebt gekregen bij de aanmelding. Zij plakken er een retourlabel voor je op.
  2. DHL Ophaalservice: voor €2,99 (+ €0,99 per item)laat je het pakket bij je deur ophalen. Je kan dus lekker op de bank blijven zitten.
  3. BELGIË only Bpost Service Point: voor €2,99 (+ €0,99 per item) print je zelf het retourlabel uit en breng je het pakket vervolgens naar een Bpost punt.

Gezien Loavies een online webshop is en geen fysieke winkels heeft, kan je het niet zelf naar een winkel (of iets dergelijks) retourneren.

Second things second: retour inpakken

Bij het inpakken van de te retourneren items is het van groot belang dat je de eigen adresgegevens op het buitenkant van het pakket onleesbaar maakt. Daarbij hoort dan ook de unieke barcode. Dit doe je om te voorkomen dat de verzending misgaat en het pakket uiteindelijk weer op je eigen deurmat beland.

Verder is het goed om te weten dat je items onbeschadigd, ongedragen, inclusief labels, ongewassen en in perfecte staat retourneert. Doe je dit niet, dan bestaat er een kans dat je (een deel van) je geld niet terugkrijgt.

Third things third: retour versturen

Wanneer je je retour hebt aangemeld, moet je het pakket binnen drie dagen versturen. Waarschijnlijk heb je gekozen voor de optie waar je het pakket zelf wegbrengt naar een Service Point. Doe het meteen en voorkom dat je te laat bent en niks meer kan retourneren.

Let op! Je hebt 14 dagen bedenktijd. Valt een item niet in de smaak, dan zal je binnen die 14 dagen de retour moeten aanmelden!

Geld terug

Natuurlijk neem je stiekem alleen maar de moeite om alles terug te sturen vanwege het geld. En groot gelijk heb je, want als het ligt te verstoffen in de kast, betekent dat nou niet echt dat het vanzelf in geld verandert.

Wanneer de retour in het distributiecentrum van Loavies is aangekomen, gaat een periode van maximaal 14 dagen in. Binnen deze periode ontvang jij een terugbetaling. Heb je in eerste instantie gekozen voor achteraf betalen met Klarna, dan zal het bedrag worden verrekend met die factuur. Even twee dingen om op te letten:

  • Het gaat om 14 werkdagen, niet 14 kalenderdagen. De totale ‘wachtperiode’ kan dus neerkomen op bijna drie weken wachten. Dat je het maar weet, dus.
  • De retourkosten betaal je niet bij de aanmelding van je retour, maar wordt automatisch verrekend met de terugbetaling
  • Wanneer je meerdere items uit meerdere bestellingen in één pakket hebt gedaan, wordt er maar één keer de basis verzendkosten gerekend. Fijn, toch?

In principe zal je redelijk snel je geld terugkrijgen. Zit je bijvoorbeeld rond een periode als Black Friday, dan zal het erg druk zijn en misschien wat langer duren. Houd er rekening mee dat het tijd kost om producten te verwerken. Sterker nog, soms worden afzonderlijke items uit een eenzelfde bestelling niet tegelijkertijd verwerkt.

Influencer x Loavies

Nu dromen tegenwoordig veel jongedames van een carrière als ‘influencer’. Dit komt mede doordat ze veel gratis producten krijgen opgestuurd en er ook nog eens bakken met geld aan verdienen. Op Loavies is er een speciaal formulier waar je zo’n ‘collab’ kan aanvragen.

Vaak wordt er gekeken naar het aantal volgers dat je op sociale media hebt, wie je doelgroep is en wat voor message jij de wereld in brengt. Gaat Loavies hiermee akkoord, dan kan het zomaar zijn dat jij de volgende influencer bent die een kortingscode met volgers mag delen. Hoe gaaf is dat!

Loavies retour: kan dat?

Waar je wellicht aan het begin van deze blog nog zat met een aantal twijfels, zijn die nu vast en zeker wel weggenomen. Een Loavies retour is namelijk zeker mogelijk, al hoewel het helaas niet gratis is. Wij zouden zeggen, tel uit je winst en neem toch de moeite om even naar dat DHL punt te fietsen.